مدير جهاد كشاورزي طبس : 500 هكتار از مزارع شهرستان طبس به كشت محصولات جاليزي اختصاص دارد     

طبس- سرپرستي يزد فردا: مدير جهاد كشاورزي شهرستان طبس ، روز گذشته با بيان اين خبر ، سطح زیر کشت محصولات جالیزی این شهرستان را 500 هکتار و متوسط عملکرد آن را 20 تن در هکتار اعلام كرد.

"محمود اسدي" گفت : کار برداشت محصولات جالیزی شامل خیار، طالبی ، خربزه و هندوانه از نیمه اول خرداد ماه آغاز شده و پیش بینی می شود ، مقدار 10000 تن انواع محصولات جالیزی از این سطح برداشت شود.

وی افزود : محصولات جالیزی از نظر سطح زیر کشت در بین 28 نوع محصول زراعی این شهرستان مقام سوم را به خود اختصاص داده است و به علت شرایط مناسب آب و هوایی این شهرستان محصول خربزه زودتر از سایر نقاط استان بدست می آید .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس خدمات ارائه شده به کشاورزان جالیزکار این شهرستان را توزیع انواع کودهای شیمیایی ،انواع سموم و نظارت و سرکشی کارشناسان این مدیریت از مزارع جالیز جهت مبارزه به موقع با آفات و بیماریها بیان کرد و اظهار داشت: امسال در سطح 3 هکتار مزرعه الگویی مقایسه عملکرد ارقام خربزه ، مقایسه روش آبیاری نواری با آبیاری جوی و پشته و استفاده از سوپر جاذب کلوفونی جهت مقابله با خشکسالی اجرا و همچنین جهت تغذیه مناسب به روش محلول پاشی مقدار 400 کیلوگرم کود ریز مغذی بین جالیزکاران منطقه توزیع شده است.

اين مقام مسئول تصريح كرد :محصول خربزه مقام اول سطح زیر کشت و تولید استان را به خود اختصاص داده است و محصولات جالیزی این شهرستان علاوه بر تامین بازار داخلی به شهرستانهای همجوار نیز صادر می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا